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Sikorsky S-56 Mojave

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Helicopter in Detail

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Development

Entwicklung

 

The S-56 came into being as an assault transport for the United States Marine Corps, with a capacity of 26 fully equipped marines. An order for the aircraft was placed in 1951 using the designation of the time of HR2S.  The first prototype flew in 1953 and production deliveries of the HR2S-1 began in July 1956 to Marine Helicopter Squadron One (HMX-1), with a total of sixty aircraft being produced.
 

The United States Army evaluated the prototype in 1954 and ordered 94 examples as the CH-37A, the first being delivered in summer 1956. All Marine Corps and Army examples were delivered by mid-1960. Army examples were all upgraded to CH-37B status in the early 1960s, being given Lear auto-stabilization equipment and the ability to load and unload while hovering.
 

Two Pratt & Whitney R-2800 Double Wasp radial engines were mounted in outboard pods that also contained the retractable landing gear. This left the fuselage free for cargo, which could be loaded and unloaded through large clamshell doors in the nose. The early models could carry a payload of either three M422 Mighty Mites or 26 troops. For storage, the main rotor blades folded back on the fuselage and the tail rotor mast folded forward on the fuselage.

 

Die S-56 entstand als Transporthubschrauber  für das United States Marine Corps mit einer Kapazität von 26 voll ausgestatteten Marine-soldaten. Eine Bestellung für das Flugzeug erfolgte 1951 unter der Bezeichnung der Zeit HR2S. Der erste Prototyp flog 1953 und die Serienlieferungen der HR2S-1 begannen im Juli 1956 an Marine Helicopter Squadron One (HMX-1), wobei insge-samt sechzig Maschinen produziert wurden.
Die United States Army wertete den Prototyp 1954 aus und bestellte 94 Exemplare als CH-37A, die erste Lieferung erfolgte im Sommer 1956. Alle Exemplare des Marine Corps und der Army wurden bis Mitte 1960 ausgeliefert. Armee-Maschinen wurden in den frühen 1960er Jahren alle auf den Status CH-37B aufgerüstet, erhielten eine automa-tische Stabilisierungsausrüstung von Lear und die Möglichkeit, im Schwebeflug zu laden und zu ent-laden.
Zwei Pratt & Whitney R-2800 Double Wasp Stern-motoren waren in Aussenbordkapseln montiert, die auch das Einziehfahrwerk enthielten. Dadurch blieb der Rumpf frei für Fracht, die durch grosse Klapptüren in der Nase be- und entladen werden konnte. Die frühen Modelle konnten eine Nutzlast von entweder drei M422 Mighty Mites oder 26 Soldaten tragen. Zur Lagerung werden die Haupt-rotorblätter am Rumpf zurückgeklappt und der Heckrotormast am Rumpf nach vorne geklapp

         

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Variants

Versionen

  XHR2S-1

Prototype Assault Transport for the US Marine Corps, powered by two 1,900 hp R-2800-54 engines, four built.

XHR2S-1

Prototyp eines Transporthubscraubers für das US Marine Corps, angetrieben von zwei 1.900 PS starken R-2800-54-Motoren, vier davon gebaut.

  CH-37A

Transport version of the HR2S- for the U.S. Army, changes included dorsal fin and modified rotor head fairing, 94 built.

CH-37A

Transportversion der HR2S- für die U.S. Army, Änderungen umfassten Rückenflosse und modifizierte Rotorkopfverkleidung, 94 gebaut.

  CH-37B

All but four of the CH-37As were modified with a redesigned cargo door, automatic stabilization equipment and crashproof fuel cells.

CH-37B

Bis auf vier Stück wurden alle H-37A mit einer umkonstruierten Frachttür, einem automatischen Stabilisie-rungssystem und absturzsicheren Treibstoffzellen ausgerüstet

  HR2S-1
CH-37C

Production model with modified engine nacelles, twin mainwheels and dorsal fin, 55 built (order for additional 36 cancelled).

HR2S-1
CH-37C

Serienmodell mit modifizierten Triebwerksgondeln, Doppelhaupträdern und Rückenflosse, 55 gebaut (Bestellung für weitere 36 storniert)

  HR2S-1W 

Airborne early warning aircraft for the US Navy, two built.

HR2S-1W 

Luftgestützes Frühwarnflugzeug für die U.S. Navy, zwei gebaut.

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Armed Forces  
 

 

 

Keystone Helicopters (1971) U. S. Navy

U. S. Navy

 

 

 

  U. S. Marines U. S. Marines U. S. Marines
 

 

 

  U. S. Marines U. S. Marines U. S. Marines
 

 

 

  U. S. Marines U. S. Marines U. S. Marines
 

 

 

  U. S. Marines U. S. Marines U. S. Marines
 

 

 

  U. S. Marines U. S. Marines U. S. Marines
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Specifications CH-37B
Rotor diameter Rotordurchmesser 21.95 m

Length

Länge

19.59 m

Height

Höhe

6.71 m

Engine

Motor

2 × Pratt & Whitney R-2800-54 Double Wasp radial engine, 2,100 hp each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

209 km/h

Empty weight

Leergewicht

9,469 kg

Loaded weight

Startgewicht

14,090 kg

Climb Rate

Steigrate

4.6 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

2,650 m

Range

Reichweite

233 km

Armament

Bewaffnung

none

Capacity

Zuladung Crew 3
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last update 8. December 2021

written 10. November 2921

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